דבר המנהלת

 

3.9.23, י"ז באלול ה'תשפ"ג
סימוכין – כללי 1823

לקהילת בית החינוך "עמי אסף" – תלמידות ותלמידים, צוות בית החינוך, הורים יקרים;

הבוקר פתחנו, בהתרגשות רבה, את שנת הלימודים ה'תשפ"ד. יום פתיחת שנת הלימודים הוא יום חגיגי ומרגש בכל שנה מחדש והוא מביא עמו תוכניות, חלומות, הזדמנויות וגם אתגרים.

יום פתיחת שנת הלימודים הוא יום חגיגי ומרגש במיוחד גם עבורי, עת כניסתי באופן רישמי לתפקיד המשמעותי והחשוב של ניהול בית החינוך "עמי אסף". אני גאה ונרגשת שזכיתי להוביל את בית החינוך "עמי אסף" – בית חינוך הרואה את האדם, מכיר בשוני של הלומדים והלומדות ונותן מגוון של מענים אישיים. אני נכנסת לתפקיד תוך הכרה באחריות הרבה הכרוכה בתפקיד, ובה בשעה בציפייה רבה לקראת העשייה החינוכית המשותפת. כולי ביטחון שיחד עם אגף החינוך במועצה, הפיקוח, הצוות, התלמידים, התלמידות וההורים נמשיך להוביל את בית החינוך בדרך של מצוינות והצטיינות – ערכית, חברתית ולימודית.

בשם כל קהילת בית החינוך, אבקש להודות מקרב לב למנהלת בית החינוך היוצאת, מירב פרידלנדר, על הנהגת בית החינוך בעשור האחרון והובלתו להצטיינות ערכית, חברתית ולימודית. במנהיגותך הצלחת לגעת בלבבותיהם של אלפי תלמידים ותלמידות ועיצבת את תפיסתו וערכיו של בית החינוך לאורך השנים – תודה והצלחה בהמשך!

ברכות ואיחולי הצלחה לדגנית חן שלו, מנהלת חטיבת הביניים, שנכנסה לתפקידה במהלך חופשת הקיץ. דגנית, מורה וחברת הנהלה ותיקה ומוערכת בבית החינוך "עמי אסף", והיא מביאה עמה ניסיון רב והיכרות מעמיקה עם בית החינוך, לצד חדוות עשייה ורעיונות להתפתחות וקידום חטיבת הביניים.

שנת הלימודים ה'תשפ"ד נפתחת בתקופה מאתגרת בה אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל נאבקים ונאבקות על דמותה. בימים אלה שטלטלה קשה אוחזת במדינה, תפקיד החינוך הוא להוות עוגן של יציבות, להתמודד עם דעות שונות תוך מתן הזדמנות לשיח מאוזן ומכבד. הערכים המובילים את בית החינוך "עמי אסף"; מצוינות אישית, שיח מיטבי ומעורבות חברתית, הם הבסיסים אשר יאפשרו לנו להתמודד בהצלחה עם אתגרי התקופה ולהוביל את תלמידינו ותלמידותינו להתפתחות כבוגרים ובוגרות ערכיים, משמעותיים ומשפיעים בחברה.

נמשיך, וביתר שאת בעת הזו, לעודד חשיבה ביקורתית, לשמור על בית החינוך שלנו פתוח, פלורליסטי, מכיל ושוויוני הנותן ביטוי לכל אחת ואחד תוך דבקות בערכים שלנו ובמחויבות שלנו לתמיכה ועזרה הדדית.

ברכות ודרך צלחה לתלמידות ותלמידי שכבה ז', שמתחילים היום את דרכם בחטיבת הביניים. לתלמידות ותלמידי כוכב יאיר וצור יגאל העולים לכיתה י', ומצטרפים לתלמידי ותלמידות השכבה, שמתחילים אף הם פרק חדש עם כניסתם לתיכון. לתלמידי ותלמידות מחזור ס' וצוות שכבה י"ב אשר ציינו הבוקר בחגיגה שמחה את פתיחת שנתם האחרונה במערכת החינוך, ולכל התלמידות והתלמידים, צוותי ההוראה והחינוך ולצוות המנהלי של בית החינוך – מאחלת לכולנו שנת לימודים מצוינת והתחלה טובה!
ברכות גם ל – 22 מורות ומורים חדשים, אנשי טיפול, תומכי/ות חינוך ואנשי מנהלה ואחזקה המצטרפים לצוות בית החינוך. העובדה שאנשי ונשות חינוך מצוינים ביקשו להצטרף לשורותיו של צוות בית החינוך "עמי אסף", בעת של מחסור חמור במורות ומורים במערכת החינוך, מעידה על שמו הטוב של בית החינוך שלנו.

מסלול כיתות התקשורת שפתחנו בבית החינוך בשנה שעברה מתרחב, והשנה נפתחת כיתה שנייה לתלמידות ותלמידים על הרצף האוטיסטי. במסגרת שיפוצי הקיץ שביצעה המועצה במבנה בית החינוך, נבנה מתחם חדש עבור כיתות התקשורת הכולל מרחב שהיה משותף לשתי הכיתות.
במרחב הגלריה נבנה מרחב הכלה מזמין ללמידה שקטה, שהייה ומנוחה של צוות המורות והמורים ותלמידי ותלמידות בית החינוך במהלך יום הלימודים.
בימים אלו נבנה משרד מזכירות צוות לשיפור הטיפול והמענה המנהלי לצוות המורות והמורים.
הקפיטריה עברה שיפוץ יסודי על ידי מפעיל חדש שזכה במכרז להפעלתו. בשיח מול המפעיל ביצענו שינויים נרחבים בתפריט הקפיטריה שיציע תפריט מגוון, תוך צמצום ממכר דברי מתיקה והצעת אופציות בריאות ומזינות יותר, ותפריט נגיש ומתומחר בהוגנות לרווחת כל התלמידות והתלמידים וצוות בית החינוך.

במהלך חופשת הקיץ נערכו גם שיפוצים ותוקנו ליקויים במבנה ובחצרות בית הספר. מרחבי בית החינוך חודשו והם נעימים ומזמינים לרווחת תלמידי ותלמידות בית החינוך – תודה לדב ולצוות המנהלי על העבודה הרבה והמאומצת לכל אורך הקיץ!

צוות בית החינוך נערך לפתיחת שנת הלימודים והקדיש זמן להתפתחות מקצועית בתחומי הדעת השונים, במיומנויות תקשוב ועוד. מחנכים ומחנכות נפגשו עם הנהלת השכבה ונערכו לקליטה חברתית ורגשית של התלמידות והתלמידים לאחר חופשת הקיץ הממושכת.

השנה פתחנו שתי מגמות חדשות בתיכון – ניהול עסקי ומידע ונתונים, מגוון תוכניות העשרה יפעלו בחטיבת הביניים ובתיכון: שיעורי בחירה והעשרה בחטיבת הביניים ובתיכון, הרכב מוסיקלי, תכנית "אמירים" למחוננים ומצטיינים, לימודי מגדר, לימודי הומניסטיקה, הנהגה ירוקה, תגבור לימודי אומנויות, תכניות מנהיגות, אקדמיה בתיכון ועוד. נמשיך לתת מקום משמעותי למנהיגות תלמידים ותלמידות ובקרוב יתקיימו בחירות למועצת התלמידים ולמועצות השכבה.

מבקשת להודות להנהלת בית הספר, על העבודה המקצועית בהכנות לפתיחת השנה, לרכזות וליועצות שכבות ז' וי' על היערכותן לקליטת השכבות ושיבוץ הכיתות לאורך כל הקיץ הזה, ולכל המחנכות והמחנכים, רכזי ורכזות המקצוע והמורים המקצועיים על היערכותם לשנה החדשה.

בשנת הלימודים הנוכחית נמשיך לטפח שיתופי פעולה עם מרכז היזמות והחדשנות ועם החווה החקלאית. נטפח ונפעל להרחבת השימוש במרחב הלמידה החוץ כיתתית הכולל את הגינה הלימודית, מטבח החוץ וכיתות החוץ שחנכנו בשנת הלימודים הקודמת ונרחיב את לימודי החקלאות.

נפעל להעמקת החיבור לקהילה באמצעות יוזמות חדשות של מעורבות חברתית בכל שכבות בית החינוך. כיתת הוותיקים תמשיך לפעול בבית החינוך גם השנה. שני מיזמים של מעורבות בקהילה שהחלו בשנה שעברה ימשיכו ויעמיקו אף הם – אימוץ מועדון שורדי השואה בשדה ורבורג ואימוץ קהילת הנכים של דרום השרון. מיזם חלו"ם – חינוך לסובלנות ולמידה משותפת, המחבר בין תלמידים ותלמידות עם שכבה מקבילה במגזר הערבי ימשיך אף הוא. במקביל אנו בוחנים הצטרפות למיזמים חברתיים המפגישים בני ובנות נוער ממגזרים וקהילות שונות בחברה הישראלית לקידום סובלנות ולכידות חברתית שכה חשובים בעת הזו.

לאחרונה התבשרנו כי בית החינוך "עמי אסף" זכה להכלל שוב ברשימת בתי הספר המצטיינים בישראל, במדד הישגים לימודיים וחברתיים בשנת הלימודים ובמדד השיפור משנים קודמות – הישג משמעותי המתאפשר, שנה אחר שנה, זו השנה השביעית ברציפות, בעמל רב ומסירות אין קץ של הצוות החינוכי.

תודה להנהגת ההורים היוצאת על השותפות והתמיכה בשנה החולפת, שיתוף הפעולה בינינו חשוב ומשמעותי לקידום בית החינוך. הנהגת הורים לשנת הלימודים ה'תשפ"ד תיבחר באספות ההורים בתחילת השנה ואני מזמינה הורים להצטרף לשורותיה.

תודה מיוחדת שלוחה לראש המועצה, אושרת גני גונן, לצוות אגף החינוך, בראשותה של נני רייזברג, ולכל מחלקות המועצה על הסיוע הרב והתמיכה האינסופית בזמן חופשת הקיץ ובכל השנה.

לסיום, תלמידי ותלמידות "עמי אסף" – זכיתי לפגוש אתכם/ן הבוקר, נרגשים ושמחים, בטוחה שביחד נהפוך את השנה, ואת אלה שיבואו אחריה, לשנה חווייתית, משמעותית ומוצלחת. מאחלת לכל אחד ואחת מכם שנה של התקדמות ועשייה, של בריאות והצלחה בכל תחומי החיים. השקיעו את מירב המאמצים, אל תשכחו לראות את הזולת, לבטח תשאו ברכה בעמליכם/ן!

שתהיה שנת לימודים טובה ורגועה, שנה של תקשורת מכבדת,
עשייה פורייה ומבורכת, נתינה והצלחה.

בברכה,
עינת לנדיס
מנהלת בית הספר

קישורים מהירים

צוות שכבה י"ב

שלומית טמל

רכזת שכבה י"ב

שרית כהן ויוליה מירום

יועצות שכבה י"ב

מאיה מלמד

חינוך י"ב 1

שלומית טמל

חינוך י"ב 2

יריב דגן

חינוך י"ב 3

אודי בן אליעזר

חינוך י"ב 4

דורית דניאל

חינוך י"ב 5

זיו גרינברג

חינוך י"ב 6

ארתור מרגוליס

חינוך י"ב 7

יעל שוורץ

חינוך י"ב 8

מיכל בן דור

חינוך י"ב 9

צוות שכבה י"א

רחלי יוסף

רכזת שכבה י"א

יוליה מירום

יועצת שכבה י"א

חן בית און

חינוך י"א 1

רחלי יוסף

חינוך י"א 2

ספי מגיד

חינוך י"א 3

אורנה גבע קורנגרין

חינוך י"א 4

ענת בן שלמה

חינוך י"א 5

תמרה רובין

חינוך י"א 6

קלרה נדיר

חינוך י"א 7

קורל ריבלין ( קרין הירש)

חינוך י"א 8

דון ליכטר

חינוך י"א 9

צוות שכבה ט'

יפעת זרסקי

רכזת שכבה ט'

אורית לוינסון

יועצת שכבה ט'

מיכל שלינג

חינוך ט'1

מירי בללטי

חינוך ט'2

ורד אביב

חינוך ט'3

נאוה בכר

חינוך ט'4

יפעת זרסקי

חינוך ט'5

הדס ברנע

חינוך ט'6

לימור אוזן

חינוך ט'7

ענת גלפמן

חינוך ט'8

צוות שכבה ח'

אינה אברהם

רכזת שכבה ח'

אוסנת בן סירה

יועצת שכבה ח'

בלה פלדמן

חינוך ח'1

דליה יזרעאלי

חינוך ח'2

לימור שיבר

חינוך ח'3

אינה אברהם

חינוך ח'4

דניאלה לבקוביץ

חינוך ח'5

אריאל אורנשטיין

חינוך ח'6

איריס כהן לפידות ומאיסה עבד אלחי

חינוך ח'7

צוות שכבה ז'

בל מיליס

רכזת שכבה ז'

אילנית בן צור

יועצת שכבה ז'

יעל בן דוד

חינוך ז'1

זיוה דידי

חינוך ז'2

נוגה קינן

חינוך ז'3

בל מיליס

חינוך ז'4

דלית אמיתי

חינוך ז'5

ענת כהן אדר וענבל סיטרין

חינוך ז'6

צוות שכבה י'

רעות ישראלי

רכזת שכבה י'

שרית משה

יועצת שכבה י'

ולדי נקריטין הראל

חינוך י'1

דיקלה קלסקי

חינוך י'2

גבע לוינשטיין

חינוך י'3

יעל רייס

חינוך י'4

חוה חן ויזנגרין

חינוך י'5

ליזה ברהום

חינוך י'6

עומרי בוקסבאום

חינוך י'7

רון יהודה

חינוך י'8

רעות ישראלי

חינוך י'9

בעלי תפקידים

אריה חניה

אחראי בטחון

ליהי תלם

רכזות עתודה מדעית טכנולוגית

רחלי יוסף

רכזת הערכה ומדידה

חן בית און

רכזת מב"ר

ענת גלפמן

רכזת חינוך מיוחד

מיכל בן דור

רכזת התאמות

אורית לוינסון, יוליה מירום

מב"סית מניעת התנהגויות סיכוניות

מיכל שלינג

רכזת חברתית חטיבת ביניים

קלרה נדיר

רכזת חברתית חטיבה עליונה

רחלי יוסף

מעורבות בקהילה – י'

שלומית טמל

מעורבות בקהילה – י"א

דגנית חן שלו

מעורבות בקהילה – י"ב

דיקלה קלסקי

רכזת טיולים

קארין זגורי

רכזת מוגנות

מיכל ירוחם

רכזת תקשוב וניו מדיה

שלומית טמל

ניהול דף הפייסבוק

לימור קיש

פרסום וקשרי קהילה

רוני אגסי

עיצוב סביבה לימודית וניו מדיה

לילך גרוסמן

אחראית משו"ב ומערכת

רון יהודה

רכז בטיחות בדרכים

צוות מנהלה

דב זרסקי

מנהלן

אתי יונאי

גזברית

רינה אריאל

מזכירה פדגוגית

ג'ולי סימוניץ

מזכירת מנהלת בית הספר

תמי שרגיאן

מזכירת חטיבת ביניים

ג'ודי ברנדס

מזכירת חטיבה עליונה

רותם כהן

מזכירת הנהלה

כוכי אמסלם

עוזרת ספרייה

רויטל עזורה

מנהלת ספריה

אהוד כהן

אב בית

יוסי רצאבי

אב בית

חזי רפואה

אב בית

נחמן ציון

אחראי מחשוב

ג'אנה סטרובינסקי

לבורנטית

אירנה שבנוב

לבורנטית

זרמה ארצינוב

לבורנטית

צוות ניהול

עינת לנדיס

מנהלת בית הספר

דגנית חן שלו

מנהלת חטיבת ביניים

אורלי ספוז'ניקוב

מנהלת חטיבה עליונה

אביטל דוד בינו

סגנית לוגיסטיקה מערכת והסעות

דפנה מינצברג

סגנית חטיבת ביניים ורכזת פדגוגית חט"ב

זיוה דידי

סגנית חטיבת ביניים, הכלה והשתלבות

חוה טיראן

רכזת פדגוגית חטיבה עליונה

רכזי מקצוע

רוני אגסי ( מ"מ נבו נויה)

אומנות

זיו גרינברג

אזרחות

אוסנת סער

אנגלית חט"ב

ארתור ורגוליס

אנגלית חט"ע

אורנה גבע קורנגרין

ביולוגיה

נוגה קינן

גאוגרפיה

מירי נבון

הנדסת תוכנה

אריאל בורנשטיין

הומניסטקיה חט"ב, תנ"ך, היסטוריה ותרבות ישראל

אבנר גלעדי

היסטוריה חט"ע

אריה חניה וחלי בית און לוי

חינוך גופני

בל מיליס

מגמת חינוך גופני

יפעת זרסקי

כימיה

סיגל נדלר

לשון חט"ב

בת אל סיטון

לשון חט"ע

שלומית טמל

מדעי החברה

לילך גרוסמן

מדעי המחשב

הדס ברנע

מדעים חט"ב

חיים און

מחול

ניר ויסמן

משפט עברי

מעין מיסד

מתמטיקה חט"ב

שרון פנר

מתמטיקה חט"ע

לימור דניאל קיש

ספרות (ט-י"ב)

יעל בן דוד

ערבית

ליהי תלם

פיזיקה

רעות דוידוב

קולנוע

יעל שוורץ

תיאטרון

נאוה בכר

תכנית אל"המ מתלי"ת

הדר ספרדי

תנ"ך  חט"ע

דורית דניאל

ביוטכנולוגיה

מירי נבון

הנדסת תוכנה